17 Nisan 2020 Cuma

1. ve 2. SINIFLAR OYUN VE EĞLENCE ÜNİTESİ (17-22 MART)





           Bu etkinliğimizde;

  1.  Ö,R,I,D,S ve B seslerini çalışacağız.
  2. Tekerlemeler, ninniler ve manileri öğreneceğiz. Sayfayı aşağıya doğru kaydırın.



1.BÖLÜM

         Ö :
     
        ETKİNLİK-1:  Heceleri birleştir, kelimeleri oku ve defterine yaz.

  • ön
  • ön-lük
  • kö-le
  • köy-lü
  • Öy-kü
  • yön
  • kö-le
  • kö-tü-lük
  • ü-tü-lü
  • ö-lüm-lü
  • ön-lem
  • ö-nem-li
  • öy-kün-me
  • ön-le-me
  • ön-le-mek
  • öt-me
  • yö-nel-me
  • yö-ne-lim
  • kö-tü-lük
  • köy
  • kök




ETKİNLİK-2: DİKTE ÇALIŞMASI

AŞAĞIDAKİ CÜMLELERİ 5'ER KEZ OKUYALIM VE DEFTERİMİZE BAKMADAN YAZALIM

Örnek:

  1. Öykü köye yönel.
  2. Öykü köye yönel.
  3. Öykü köye yönel.
  4. Öykü köye yönel.
  5. Öykü köye yönel.



 Öykü köye yönel.
Kemal köle olma.
Ali kötü olma.
Emel okula önlük al.
Tilki eti önüne al.
Kutay kötü yatak alma.
Ali kamyon ile Konya’ya yönel.
Mete koluna künye tak.
Kamil yün örtü al.
Öykü koyun yünü al.





ETKİNLİK-3: HIZLI OKUMA ALIŞTIRMASI

AŞAĞIDAKİ CÜMLELERİ SESLİ OKUYALIM.

Öykü.
Öykü al.
Öykü örtü al.
Öykü elmaya örtü al.
Öykü iki elmaya örtü al.
Öykü kötü iki elmaya örtü al.
Öykü iki elmaya örtü al.
Öykü elmaya örtü al.
Öykü örtü al.
Öykü al.
Öykü.




    R: 

ETKİNLİK-1:  Aşağıdaki kelimeleri sesli okuyalım.

Ray
Rahat
Raf
Turta
Sarma




  ETKİNLİK-2:   Aşağıdaki cümleleri 3 kez okuyalım ve defterimize yazalım.

  1. Erikli turta mükemmel olur.
  2. Taner, onar onar ritmik okur.
  3. Emre, motora atlarken temkinli ol.
  4. Neriman,yerlere tükürmüyor.
  5. Mor terlikler Nermin'in mi?

ETKİNLİK-3: Okları takip edip heceleri birleştirelim ve görsele ulaşalım.




    I ı  :


ETKİNLİK-2:   I ı sesi size farklı geldi mi çocuklar? Şimdi aşağıdaki  kelimeleri okuyalım ve  ''I'' sesine dikkat edelim.

Islak
Pırlanta
Isı
Zıt
Işık



ETKİNLİK-3: Aşağıdaki cümleleri 3 kez okuyalım ve defterimize yazalım.

Irmak tarak alır.                                                 
Irmak toka alır.
Irmak tarak ile taranır.
Renkli tokaları takınır.




D d :  

ETKİNLİK-1: Aşağıdaki görselleri yanlarındaki kelimelerden uygun olanla eşleştirelim.







       durma    /    döndü    /   Dünya             







              dadı      /      dedi     /     dede 







             yedi      /      kedi     /      keli












         radyo      /     kolye    /       radar





   


          tane        /     dene      /      dana









         düdük    /     dedik     /      durak








                                     takdir        /     döktür      /     doktor












       tat         /      del       /     dal







  
      S s :



ETKİNLİK-1:    Cümleleri okuyalım.
 
                                                                        alsa
simit alsa
iki simit alsa
iki tane simit alsa
iki tane susamlı simit alsa
Esma iki tane susamlı simit alsa
iki tane susamlı simit alsa
iki tane simit alsa
iki simit alsa
simit alsa
alsa


     B b :

ETKİNLİK-1 : Aşağıdaki cümleleri okuyalım.
                                               
                                                  Astı.
                                             Berna, astı.
                                        Berna, bayrak astı.
                                   Berna, bir kutu bayrak astı.
                              Berna, okula bir kutu bayrak astı.
                                  Berna, bir kutu bayrak astı.
                                        Berna, bayrak astı.
                                           Berna, astı.
                                                 Astı.




2. BÖLÜM:

 Çocuklar, oyun oynamayı sever misiniz? Peki oyuna nasıl başlarsınız? Kim oyunu başlatır? Tekerlemeler sayesinde oyuna kimin ilk başlayacağına karar verebiliriz.




ETKİNLİK-2:  Çocuğun uyumasının sağlanması ya da ağlamasının durması için, sade bir dille , ezgili olarak söylenen ezgili şiirlere ''NİNNİ'' denir. Çocuklar, size de ninni söylenmiş mi? 





















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder